1402-12-15 08:24
171
0
89032
استاندار گلستان:

خدمت صادقانه مسئولان بهترین پاسخ به مشارکت مردم است

استاندار گلستان، مشارکت مردم در انتخابات را نشان از بصیرت و دوراندیشی آنان برشمرد و گفت: خدمت صادقانه و شبانه‌روزی مسئولان بهترین پاسخ به مشارکت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در جمع مسئولان با اشاره به مشارکت خوب مردم کشور به ویژه مردم استان گلستان در انتخابات یازدهم اسفند، اظهار کرد: این حضور خوب مردمی نشان‌دهنده بصیرت و دوراندیشی آنان بود و این همراهی شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد، افزود: تلاش همه خادمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه خادمان مردم در دولت خدمتگزار سیزدهم بر این است تا با تلاش شبانه‌روزی خدمتی صادقانه را برای مردم عرضه کنیم.

استاندار گلستان گفت: در ابتدای فعالیت ما در استان گلستان نگاه ما اجرای ۲۲۴ همت سرمایه‌گذاری در استان بود که برای بسیاری باورپذیر نبود اما تا به امروز عددی بالغ بر ۱۶۶ همت سرمایه‌گذاری در استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: استان گلستان جزو استان‌های خوب کشور از محل صندوق توسعه ملی هستیم، ما در استان برای گام‌های پیشرفت دارای چشم‌انداز هستیم.

استاندار گلستان گفت: نگاه رئیس‌جمهور برای پیشرفت گلستان نگاه همراه با مساعدت ویژه بوده است، در استان گلستان ۳۱ بخش داریم که برای هرکدام از این بخش‌ها، چشم‌انداز مشخص و برنامه تدوین شده داریم.

زنگانه خاطرنشان کرد: با توجه ویژه دولت به استان گلستان پروژه‌های نیمه تمام استان گلستان از یک هزار و ۲۰۰ پروژه به کمتر از ۸۰۰ پروژه رسیده و استان گلستان به یک کارگاه بزرگ عمران و آبادانی تبدیل شده است.

وی گفت: تاکید ما برای شهرداری‌ها بر این بود که آنها به یک درآمد پایدار دست یابند که در نتیجه اقدامات مداخله‌ای دولت سیزدهم در شهرداری‌های استان گلستان بودجه عمرانی شهرداری‌های ما به دو برابر افزایش پیدا کرد.

زنگانه اضافه کرد: برای عمران روستایی در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه در نظر گرفته شد که ۶۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برای دهیاری‌ها در نظر گرفته شد.

استاندار گلستان افزود: نگاه ما بر این بود سهم روستاها از تسهیلات ارزان قیمت باید مشخص شود که در این راستا تفویض اختیار پرداخت تسهیلات را تا سقف ۵ میلیارد تومان به فرمانداران دادیم و به بالاتر موضوع باید در شورای برنامه‌ریزی استان برای پرداخت مصوب شود.

زنگانه تاکید کرد: گلستان پس از استان تهران با ۹۵ نقطه حادثه‌خیز دومین استان با بیشترین نقطه حادثه خیز است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۶۲۹ کیلومتر از جاده‌های استان بهسازی و روکش آسفالت شده و ایمن سازی ۳۵ نقطه از ۹۵ نقطه حادثه‌خیز اجرا شده است.

استاندار گلستان با اشاره به ایمن‌سازی و تعریض محور بندرترکمن به آق‌قلا معروف به جاده مرگ گفت: به همت دولت باند جنوبی این مسیر به طول ۳۴ کیلومتر در سفر رییس جمهور محترم به گلستان افتتاح شد و برای تکمیل باند شمالی آن نیز ۶۰۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است 

زنگانه تاکید کرد: بهره‌برداری از خط دوم راه‌آهن سبزدست به بندرترکمن بخشی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم در این استان است.

وی افزود: خدا را شاکریم که ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های زیرساخت برق را در سفر رییس جمهور افتتاح و ۹ هزار میلیارد تومان را هدف گذاری کرده‌ایم.

استاندار گلستان تاکید کرد: استان گلستان تنها استانی است که به صورت ۱۰۰ درصد هوشمند است و این اتفاق در دولت سیزدهم رقم خورده است.

زنگانه افزود: یکی از علل سیل سال ۱۳۹۸ در استان وجود چند ده آب بندان غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه است که شکسته شدن دیواره این آب بندان‌های غیرمجاز بر حجم سیلاب افزود و ما در دولت سیزدهم تمامی این آب بندان‌های غیرمجاز را تخریب کردیم.

وی گفت: پروژه علاج بخشی خلیج گرگان یک ابرچالش بزرگی بود که در صورت خشک شدن خلیج گرگان ۶۰ هزار هکتار ریزگرد نمکی ایجاد می‌شد و ما با چنگ و دندان باید این خلیج را حفظ کردیم.

استاندار گلستان بیان کرد: حمایت شخص رییس محترم جمهور باعث شد با وجود تمام سنگ‌اندازی‌ها، لایروبی کانال آشور با موفقیت اجرا و افتتاح شود که باعث زنده شدن خلیج گرگان شد

وی با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن، بیان کرد: تا امروز ۴۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت داریم، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را در هفته دولت و ۳ هزار و ۸۰۰ واحد دیگر را در سفر رییس جمهور در سال جاری تحویل متقاضیان دادیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: در مسکن روستایی جزو استان اول کشور هستیم و در شهری و روستایی در مجموع جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

وی ادامه داد میزان صادرات غیرنفتی استان از مرز ۵۶۶ میلیون دلار رد شده است و تردد کامیونی از صفر به حداقل ۱۰۰ کامیون در روز رسیده است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.